onsdag 21 september 2011

Ny ninja presenteras!

I förra veckan nämndes det att vi har en ny deltagare på bloggen - tillika kollega. Gabriella Andersson heter hon, och jobbar på Hisingens bibliotek med mig (Liza). För att ni skulle få höra lite om henne passade jag på att ställa några frågor till henne, som presenteras här. (Om ni har glömt vilka vi andra är och vad vi tycker och tänker, kan du återigen läsa våra presentationer; Filip; Tuve, Kristian; Biskop, Liza; Lundby/Hisingen.)
Så, här kommer frågorna jag ställde till Gabriella - och svaren på dem:

Hej Gabriella, och välkommen hit! Första frågan – vem är du egentligen?
Heter som sagt Gabriella, kommer ursprungligen från Skövde men bor sedan några år här i Göteborg. Blev bibliotekarie på grund av min nyfikenhet. Tycker om att slösurfa, läsa och baka. Älskar hösten då man äntligen kan ta på sig halsduken igen och får krypa upp i soffan med en kopp te, en bra bok och bara mysa.

Hur känns det att vara ny crew-medlem på Hisingens bibliotek och på Library Ninjas?
Det känns jättebra och kul. Spännande att få börja blogga igen. Ska försöka att hålla samma höga standard som ni övriga både på bibblan och här på bloggen. 


Vad har du tänkt dig att du ska tipsa om på Library Ninjas, har du något speciellt som du gärna läser, tittar eller lyssnar på som du vill att vi andra ska ta del av?
Tipsar gärna om bra/roliga webbsidor som jag råkar dyka på (det är infonörden i mig som gillar att komma fram) Läser mycket ungdomsböcker där favorittitlar är Twilight, Helena m.fl. och favoritförfattare bl.a. Johanna Lindbäck. På TV och film ser jag helst Sci-Fi, kärlek, komedi, action – är nog lite allätare där. Får se vad jag kommer att dela med mig av framöver här på bloggen.


Enligt dig - vilken är världens mest överskattade
1. Bok:  Liftarens guide till galaxen – Douglas Adams. Allvarligt! En tjock tegelsten till bok som slutar med att svaret på allt är typ 49...!! Que? Jag har uppenbarligen inte förstått tjusningen med denna bok.
2. Skiva: Lyssnar sällan på skivor numera, det blir mest radio eller spotify. Men för att säga någon... (näe, jag vet faktiskt inte).
3. Film:  Pulp Fiction. Allvarligt igen! Har inte ens klarat av att se färdigt filmen. Gav upp när de hade skjutit konstant i 10 min i början av den. Förstår inte alls vad andra ser i denna film (kan någon förklara?).

Om du skulle flytta till ett annat land än Sverige, vilket skulle det bli då?
Eftersom mina språkkunskaper är begränsade till svenska och engelska så skulle det få bli ett engelsktalande land. Antagligen USA, har bott där förut och skulle gärna åka tillbaka. Men bara för några år i så fall. Skulle sakna vänner och familj alldeles förmycket för att kunna tänka mig att emigrera.

Från och med nu bloggar Gabriella regelbundet med oss andra. Vi säger återigen välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar