torsdag 7 april 2011

Intervju: Kristian

Här kommer nästa intervu med oss som står bakom Library ninjas. Denna gång är det Kristian som svarar och Filip som ställer frågorna.

Du har varit pappaledig ett tag, men nu är du tillbaka. Vad känns bäst och sämst med att vara tillbaka?
Det bästa är att komma igång på allvar och läsa böcker igen och skriva om det på kanske världens bästa blogg. Att nörda ner sig igen helt enkelt. Det sämsta är att behöva stressa iväg till jobbet på morgonen med kaffefläckar på tröjan och tandkräm runt munnen.

Vad för drömmar hade du innan du bestämde dig för att bli bibliotekarie? Eller har det varit din dröm sen barnsben?

När jag gick i mellanstadiet ville jag vara med i Greenpeace och vara stridspilot samtidigt (kanske något av en motsägelse men ändå) men sen var jag mest inne på att bli fotbollsproffs. Men då jag är alldeles för kass på att lira boll och inte är nåt mattesnille fick det bli bibliotekarie. Och jag är grymt nöjd med det valet!

Snälla, berätta något pinsamt om dig själv. Jag lovar, vi skall inte skratta!

Jag blir fisnödig av kaffe. Den som skrattar får straffavgifter på lånekortet!

Vad gillar du mest att läsa för något?

Jag är en fantasynörd i kvadrat. Även om jag läser annat också kompletterar jag alltid med en fantasybok. Ju fler muskliga män och kvinnor med stora svärd som bankar på varandra desto bättre. Gärna utan alltför mycket fjantig magi och gudomliga ingripanden men med mycket smuts, blod och svett.

Om du fick göra EN grej med biskopsgårdens bibliotek (gigantiskt inköp, ombyggnad eller så) och du hade oändliga resurser, vad skulle du göra?

En enda grej? Det var fattigt! Och svårt att välja! Men jag skulle bygga ut så att man fick en stor mysig läshörna med stora, mjuka fåtöljer som hade inbyggda musikspelare med all bra musik. Så där skulle man kunna sitta och softa och lyssna på musik samtidigt som man läser en riktigt bra bok, som till exempel Här ligger jag och blöder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar