onsdag 13 april 2011

Intervju: Filip

Här kommer tredje och sista intervjun med ungdomsbibliotekarierna som står bakom Library Ninjas.
Liza har frågat ut Filip.

Filip, vad gör en häftig kille som du på ett bibliotek?
Alltså, jag är en bok och tvspels nörd. Det är inte så häftigt. Eller jag tycker ju det, men typ ingen annan…
På biblioteket jobbar jag, hårt, jag lovar! Jag ser tex till att det kommer in nya roliga ungdomsromaner, bra faktaböcker och grymma tv-spel till biblioteket.

Vad skulle du göra om du inte jobbade som bibliotekarie?
Spela sjukt mycket tvspel och kolla på dåliga filmer och tvserier och läsa massa böcker. Det vill säga det jag gjorde när jag var arbetslös...

Vad gör du helst om du har en slapp timme i infodisken?
Läser tidningen Level eller snackar skit med någon rolig besökare.

Vad har du hybris över, vad tycker du att du är riktigt bra på?
Att spöa Kristian i diverse tvspel!

Om du var en bok/en film/ett spel/en cd-skiva, vilken/t skulle du vara då?
Öh, jag vill vara tv spelet Beautiful Katamari eller Monkey Island!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar