fredag 18 november 2011

Idag har jag haft förmånen att få sitta och lyssna på författare och illustratörer. De har berättat om sina arbeten. Hur det går till när de skriver sina böcker och hittar på sina berättelser. Jätteintressant och kul!

Bland annat så pratade Hanna Jedvik om sin bok: "Snart är jag borta" som kom förra året. Skrev genast upp den på min: "måste läsas"-lista.

Boken handlar om kompisarna Maja och Lina. Och om att längta bort (därav titeln). Bort från sin vardag, skolan man går på, stan man lever i. Till något nytt. En längtan som jag tror det flesta har känt någon gång. I alla fall - helt klart en bok jag vill läsa. Får återkomma med mer om boken när jag läst den. Är det någon som redan läst den? Var den lika bra som den verkar?

Kan ju också passa på att tipsa om en ny gratistidskrift. Den heter Book och finns på tågen runt om i Sverige. Book innehåller massa goa fakta/recensioner om olika författare och böcker. Fick tag på första nr som kom ut i september - ser riktigt lovande ut. Så alla ni som gillar böcker och litteratur - håll ögonen öppna för detta magasin om ni är ute och reser.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar