torsdag 14 april 2011

Om detta är paradiset vill jag gärna se helvetet

Jag gillar bildromaner. De är lätta att läsa och bilderna ger berättelserna liv. En sådan bok är en bok med den grymma titeln Om detta är paradiset vill jag gärna se helvetet av Iben Harboe (låna här).

Den handlar om Selma Z. Hon bråkar med sin mamma hela tiden och hon hatar mammans grisige kille Barto. Helst skulle hon vilja ha blixtlås på öronen så att hon kunde stänga ute allt tjafs. Inte blir det bättre av att de ska flytta ännu en gång, denna gång till ett fallfärdigt hus på en skittråkig gata. Hur blir det med nya kompisar? Och med Barto som är en fullständig idiot som röker för mycket och dricker en massa öl?

Det är lättläst med snygga, färgglada bilder men i min mening en lite för kort bok. Jag hade gärna sett att den var iaf liiite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar