torsdag 5 september 2013

Zelda gör comeback


Zelda är tillbaka! I en bok till, detta den tredje, får vi åter igen möta Zelda – egotrippad radikalfeminist med svåra inslag av dubbelmoral.

Ibland är det svårt att veta om jag som läsare ska skratta med eller åt Zelda och det kan vara svårt att förhålla sig till, men skrattar jag så är jag glad, och jag får skratta och fnissa rätt så mycket till det här, och det gillar jag! Kanske tycker jag för egen del att det är roligt just därför att igenkänningsfaktorn är hög, men jag tror samtidigt att det är många som kan glädjas åt denna roliga och välsvarat ritade serie (med välsvarvad menar jag både som vältecknad och som att figurerna, både kvinnor och män, på olika sätt får fantastiska kropps- och uttrycksformer).

Den första delen i serien slår fortfarande högst, men även Zelda vs. Patriarkatet är väl värd att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar