onsdag 18 september 2013

”Det borde finnas regler” Lina Arvidsson

Mia och Mirjam är bästa vänner. De umgås lite med Karl också. De är fjorton år, går i högstadiet och bor i en håla ”in the middle of nowhere”. Högsta drömmen är att komma in på coola gymnasiet i den större grannstaden eller flytta till L.A. och bli kända.
Tyvärr har Mirjam gått och blivit kär i en gubbe som heter Per. Något som Mia tycker är otroligt äckligt. Eller som hon själv uttrycker det; ”PER HYLLÈN = Jävligt ful och gammal. Mirjam ljög i början och sa att han var tretti, men sen försa hon sig och nu vet jag att han är fyrti. Det är ofattbart gammalt!”. Planen är att först kartlägga Per och sedan döda honom så Karl och Mia börjar stalka honom.

På en fest så träffar Mia Vlad som har hatt och hängslen, spelar i ett band och har en egen lägenhet. Plötsligt blir allt lite intressantare och väldigt mycket krångligare. Och som sagt, det borde finnas regler för sånt där...

Den här boken satt jag och småfnissade mig igenom när jag läste den hemma och på bussen. Så där så att folk tittade lite konstigt på mig. Alltid kul när man hittar en bok som är rolig. På riktigt. Lånas här.




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar