torsdag 8 mars 2012

Vad David Beckham bör läsa

Häromdagen skrev ju Kristian lästips till Kenny Dalglish, om att han borde kolla in boken Fotbollsstjärnor 2012. Jag följer upp litegrann, med att skriva om – eller snarare till – någon av dem som finns med i boken. Nämligen Herr David Beckham.

David Beckham verkar vara ett riktigt fån tycker jag. Jag vet faktiskt inte riktigt om det handlar om honom personligen, eller om jag bara inte är så särskilt imponerad av fotbollsspelare som kickar boll och pyssla med reklam för ungefär 40 miljoner dollar per år. Förutom att, som sagt, sparka på en boll är ju David mest känd för att hålla i mobiltelefoner på jättestora bilder och få sina (ganska fula) tatueringar dokumenterade till leda.

Nä, David, det är nog dags för något annat för din del. Jag rekommenderar David två saker:

#1. Den sprillans nya nyutgåvan av Överlevnadshandboken, som kan vara en av de bästa böcker som finns. Den kom ut första gången för ganska många år sedan, och jag kunde aldrig slita mig från den, utan läste om och om och om igen om allt från vilka växter i naturen man kan äta och hur man läser djurspår, till hur man ska kasta sig ur en bil som är på väg mot ett stup eller hur man överlever en kärnkraftskatastrof. Läs, David, läs, och sen ut och öva, så kan du en massa saker på riktigt sedan!

#2. Mitt andra tips till David idag, på Internationella kvinnodagen, är att ta tag i det där med att uppskatta fru Beckham genom att lyssna på alla hennes gamla skivor. Back in the days var ju Victoria med i en av världens då största och mest inflytelserika musikgrupper, Spice Girls, vars skivor inte bör förglömmas! Låna, lyssna och kom ihåg – eller nyupptäck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar