onsdag 3 augusti 2011

Tillbaka från semestern-tips!

Jag är tillbaka på jobbet! Johanna har hållt ställningarna för mig alldeles ypperligt, och jag planerar nog att be henne hjälpa till ännu lite längre, eftersom både Filip och Kristian är på semester nu. Därför kan det vara så att bloggen inte uppdateras lika ofta som vanligt, men vi hoppas att ni har tålamod och förstår, att även bibliotekarier behöver ta ledigt ibland.

Som Johanna har skrivit om tidigare har vi nu kommit igång med TV-spelet, fritt fram för alla åldrar - barn som ung som vuxen - att komma och spela Vi har olika spel varje vecka som man får välja mellan att spela. Och om ni  hellre är ute och badar nu i värmen, så finns konsolen kvar när ni  kommer tillbaka!

Idag tipsar jag om en serie jag läste för någon månad sedan, och blev väldigt kär i. Det är en serieroman som heter Koko be Good och är skriven av Jen Wang, som handlar om den tokiga och frispråkiga tjejen Koko som tar livet dag för dag och gör allting som faller henne in. Följ med Koko på hennes olika jobb, i kärleksbryderier, genom livsfilosoferande och på härliga upptåg. Garanti att du vill veta vad som händer efter den tar slut, och att du vill bli Kokos bästa polare (det vill jag i alla fall)! Klicka på titeln och reservera, eller kom in till Hisingsbiblioteket och låna – Koko står på nyhyllan i Unga Vuxna-rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar