måndag 10 september 2012

Ny biblioteksninja!

Från och med september kommer jag, Liza, att vara tjäntledig i ungefär ett år. Jag ska plugga, och kommer tillbaka till Hisingens bibliotek nästa sommar/höst. Under tiden kommer den fantastiska Johanna att jobba för mig, och det är henne ni kommer att träffa på biblioteket.

För att ni ska få en liten koll på vem Johanna är, passade jag på att ställa några frågor till henne.

Så, Johanna, hur tänker du ta över Lizas skrivbord och göra det till ditt eget? Säg en sak du tänker ta bort, och något du själv vill sätta upp/ha i närheten av din arbetsplats.
Jag skall slänga alla Lizas hundratals post-it-lappar som översvämmar arbetsplatsen!
Sedan placerar jag mitt Trocomare-örtsalt i hyllan, så att jag alltid har det nära till hands.
Är det någonting jag knarkar så är det örtsalt.

Vad ser du mest fram emot att jobba med under året?
Att läsa, spela, se och lyssna på alla typer av media som riktar sig mot unga!
Men annars så är jag mest nervös över att fylla ut Lizas stora och ingångna bloggskor.
Det skall bli spännande - och ganska så läskigt.

Så, utanför jobbet då – vad hittar vi i din spellista just nu?
Massvis med postpunk! Framförallt Joy Division, Siouxsie and the Banshees och Orange Juice.

Hur många filmer tror du att du sett hittills i år, på ett ungefär? (Johanna är känd för att titta mycket på film)
Jag ser ungefär en film per dag så... 250 kanske? Herregud, det låter ju fullständigt vansinnigt!
De senaste tre filmerna jag sett var M, I love you man och 24h party people.  

Leggings eller mjukisbyxor?
Leggings för sjutton gubbar!
Mina gôrfula turkosa plyshbrallor har jag bara när jag är typ pestsjuk.

Välkommen Johanna!
Tusen tack Liza och ha det gött på ledigheten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar