måndag 16 maj 2011

Man har aldrig roligare än bordet bredvid

Nu ska jag bryta mönstret och tipsa om en bok jag inte ens har läst men jag tänker helt kallblodigt snacka om den ändå. Nej, jag har inte klippt och klistrat från Wikipedia men däremot har jag läst den här recensionen på bokbloggen Bokhora och blivit tipsad av kollegor. Boken de tipsar om är Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell. Hon har tidigare skrivit t.ex. I taket lyser stjärnorna, en bok som jag tycker är riktigt bra.

Ursäkta att man vill bli lite älskad handlar om en helt vanlig, tråkig tjej som heter Nora och som går på gymnasiet, hennes bästa kompis och deras span på killar. Allt kryddat med en underbar dialog där Nora kläcker ur sig ordspråk som  "alla vägar bär till fuuuck" eller "man har aldrig roligare än bordet bredvid".

Jag tycker att det verkar grymt lovande och ser fram emot att sätta tänderna... eller kanske glasögonen i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar