fredag 18 februari 2011

Reespect

Mitt sista tips för kärleksveckorna blir Inti Chavez Perez bok Respekt. Hela namnet är Respekt. En sexbok för killar, men jag tycker den är minst lika intressant att läsa som tjej. Boken handlar om att respekt är grunden till en fungerande och bra relation när man är tillsammans med någon, med någon man har sex med, eller med någon som man tycker om på ett annat sätt.

Det är grunden, fast boken handlar såklart inte bara om det. Du kan även få lära dig om hur tjejer onanerar, hur porr egentligen fungerar – bakom kameralinsen, hur man kysser någon för första gången, hur man ska våga prata med någon man gillar, vad allt det där snacket om storlek egentligen betyder, och en massa annat. Man behöver inte gå i skolan för att läsa den här boken, jag lärde mig också nya grejer! Inti säger att han ville skriva en bok som ”står på killarnas sida”, som hjälper dig att få information om känslor, sex och kärlek från nåt annat än å ena sidan porr, å andra sidan snustorra skolböcker – och det tycker tycker jag att han har lyckats bra med. Den här boken kommer jag att kolla i igen. Big up Inti – respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar