onsdag 9 februari 2011

Kärleksveckorna del 2

Okej, det här kanske inte är ett kärlekstips i ordinär mening, men nu är det faktiskt jag som väljer! På måndag är det som sagt Alla hjärtans dag, men vem har sagt att alla har någon att hänga med, eller vill ha någon att hänga med, på den dagen? Eller att alla måste tycka om och vilja fira Alla hjärtans dag? Så, här är ett kärlekstips till alla er som inte tycker om Alla hjärtans dag, eller vill fira dagen på ett otraditionellt sätt!

Jag rekommenderar då Kim W Anderssons Love Hurts. Det det här serialbumet är så himla roligt, jag satt och skrattade högt (och ganska rått) när jag läste det. Det består utav flera olika korta kärleksberättelser, men med en annorlunda och otippad twist - någon dör alltid i slutet. Det är spoilervarning på att skriva ut det, jag vet, men den är lätt värd att läsa ändå! Läs bland annat om mannen som häller afrodisiak (kärleksbrygd) i bålen på festen för att hans favorittjej ska dricka av den och bli kär i honom, men istället blir överfallen av alla människor på festen som druckit av det och blir besatta av honom; om kärleksbarnet som äter upp gamla tanter; om det förälskade paret är kvinnan - bokstavligen talat - sliter ut mannens hjärta. Den ena berättelsen blodigare och mysigare än den andra. Du kan låna den perfekta serieboken för en kväll hemma när man bara vill skratta åt allt som kallas kärlek här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar