fredag 25 maj 2012

Tjöt Cirkeln tjöt

Du har säkert redan läst den. Din mormor har säkert redan läst den. Jag har inte läst den. Jag snackar så klart om Cirkeln (låna här) av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Har nog inte stött på en mer sönderkramad bok så när jag började läsa den igår hade jag ganska låga förväntningar. Det tog ungefär en halvminut på spårvagnen innan jag satt fast. För er som inte läst den kan jag kort berätta vad den handlar om. Platsen är den lilla halvdöda staden Engelsfors där inget kul nånsin händer. Boken börjar med att en ung kille som heter Elias tar livet av sig efter att en röst i hans huvud tvingat honom att skära sig i armen. Mystiskt, mystiskt... Sen får vi följa några tjejer som alla är med om konstiga saker, som att de blir osynliga, och det står klart att nåt ondskefullt och övernaturligt är på gång.  Men vad?

Längre har jag inte hunnit läsa men för er, som likt mig, missat en av senare års mest hypade böcker så finns det bara en sak att göra - läs! Det är riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar