måndag 13 juni 2011

Mina första trevande steg...

... som Lizas vikarie i sommar dels på Hisingens bibliotek, dels här på braiga Library ninjas. En kort presentation av mig själv skulle handla om en filmälskande, fikaberoende och fasligt morgontrött person. När jag inte är på biblioteket sitter jag just nu mest hemma och knåpar ihop historiska kläder till diverse nördiga aktiviteter i sommar, eller lagar mat med jättemycket svamp i.

I sommar får ni möjlighet att lära känna mig lite bättre men fram tills dess  presenterar jag som nybliven biblioteksbloggare, mina senaste stora medieerövringar:

Tittar på: Shane Meadows  grymma ”This is England ’86”.

Läser: för första gången ”Övärlden” av Ursula K. Le Guin. Borde ha gjort det för länge sedan - för den är skitbra!

Lyssnar på: biblioteksfärska ”Helplessness blues” med Fleet foxes. Om och om igen.

Spelar: (eftersom mitt spelande är hopplöst i otakt med tiden) Neverwinternights 2.


Med bästa önskningar om en skön sommardag!
Johanna

3 kommentarer:

  1. Neverwinter nights 2 är sjukt kul och jag stod till och med ut med lite laggande pga. en seg dator. Enda dåliga är att drakarna är så förbannat toksvåra att ta kål på.

    SvaraRadera
  2. ja, det är ett sjukt bra spel! älska alla gamla dungeons & dragons rollspel sedda ovanifrån. åh, baldurs gate 2!

    this is england 86 hade jag helt glömt av. såg första avsnittet men sen försvann det bort nånstans. tack för påminnelsen.

    och välkommen till bloggen!

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Neverwinter nights är typ metadon för mitt WoW-beroende, så drakarna får gärna vara svårdräpta.

    Appropå "This is England'86" så tyckte jag att första avsnittet var lite jönsigt men att den sedan blev klart mycket bättre. Filmen är strået vassare, men bara nästan.

    /Johanna

    SvaraRadera