onsdag 13 juni 2012

L.Y.-style'til you drop

Boken Style fick jag se när jag gick förbi en hylla inne på Dynamo (Stadsbibliotekets ungdomsavdelning, som för närvarande ligger i Stadsmuséets lokaler). Style är en stilbok av Lauren Conrad, en av personerna som var med i dokusåpan The Hills (från MTV), och eftersom jag följde den serien fanatiskt kastade jag mig genast över boken.

Alla som har sett The Hills vet vilken fashionista Lauren är, och jag tyckte det skulle bli roligt att läsa vad hon tycker, tänker och tipsar om gällande shopping, kläder, hår och smink. På gott och ont så infriades de flesta av mina förväntningar. Det här är en bok som fullkomligt vältrar sig i allt vad shopping, garderober, stiltips och mode heter. Och diggar du Laurens stil i programmen kommer du att få en massa tips.

Men utöver det kände jag att jag kunde varit utan alla ”käcka” tips om man hur som tjej ska klä sig för att inte se ”trashy”, ”slutty”, ”too sexy” – och så vidare – ut. Eller när hon säger att hon ofta har korsett under klänningen, och att det i början ”är lite skrämmande, för att det känns som att du inte kan andas – men det är bara att komma över”. Eller att ”det är så skönt att flyga, för det är enda gången det är okej att ha mjuka och bekväma kläder på sig”.

Som sagt, boken är kul att läsa just för att det är Lauren, men gör det med en stor nypa salt. När jag hade läst klart kände jag att jag nog är ganska klar mättad med The Hills och L.A.-style.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar