onsdag 13 augusti 2014

Kulturkalaset

Kulturkalas på g i stan! 12-17 augusti, alltså nu, är det fest i stan. Och jag får för mig att de som arrar Kalaset generellt blir bättre och bättre på att skramla fram aktiviteter och spelningar som passar olika åldersgrupper för varje år. Själv har jag hittat flera saker varje dag som jag vill gå på.

Vad sägs om kaxig hiphop med Linda Pira, Kalasmusikanterna (ungdomar som musciserar på gatan), Queer allsång, neo-hiphop med Aurelia Dey, P3 osignat med osignade artister, balkanbandet Andra Generationen, elektropop med Panda da Panda, Mack Beats och Jaquee, Lillasyster kör akustiskt, Laleh spelar med Göteborgs symfoniker, prova på klättring, lär dig DJ:a med Yoko DJ:s, lär dig filma-workshop, CP-parkour (prova på hur det är att ta sig fram med rullstol i Göteborg), Demokratiscenen kör debatter där en kan lyssna eller snacka, prova på fäktning, med mera, med mera, med mera.
 
Det är ingen idé att jag räknar upp mer, det här var bara ett axplock ur programmet. Gå in själv och kolla på Kulturkalasets hemsida, eller plocka upp en tidning med hela programmet på biblioteket eller på stan.
 
Ses i vimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar