måndag 14 september 2009

Spel i höstmörkret...

Jag har i helgen spelat science fiction-spelet Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena på mitt Xbox 360. Efter att ha läst en del på nätet där spelet fick en massa beröm var mina förhoppningar höga. Inte blev mina förväntningar mindre av att jag även gillat de båda filmer som spelet är baserat på - Pitch black och The chronicles of Riddick.

Tyvärr blev spelupplevelsen något ljummen. Visst är det ett snyggt spel med en stenhård och cool hjälte i Riddick men de timmar jag spelade kändes lite enformiga. Vad menar jag då men enformig? Jo, att det är samma typ av motståndare och samma upplägg mest hela tiden. Man smyger i skuggorna och slår ner vakter när de passerar. Enformigheten fick inte den där magiska spelkänslan att infinna sig. Vill man spela ett science fiction-spel ska man istället spela Dead Space vilket är ett suveränt spel där man får lika delar action, science fiction och skräck.
Spelet finns även som tecknad skräckfilm där man får bakgrundshistorien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar