måndag 9 november 2009

Gametime!

I helgen har jag spelat de Xbox 360-spel som jag lånat.

Fifa 10 var i min mening alldeles för svårt att komma in i. Det var en massa finesser (som väggpass, olika sätt att skjuta och finta etc.) som krävde olika knapptryckningar och som tar lång tid att lära sig. Pro Evolution Soccer-serien är i såfall mycket enklare och i min mening bättre. Jag spelade en stund men när mitt Liverpool fått stryk av ett gäng danskar bytte jag spel till Batman Arkham Asylum.
Det spelet var däremot en riktig höjdare. Mörkt, snyggt, spännande och lagom svårt. Man smyger runt för att ur skuggorna hoppa ner och slå Jokerns skurkar på käften. Gillar man som mig filmen The dark knight är det här spelet helt suveränt. Ser verkligen fram emot nästa gång jag kan sätta mig med spelet och försöka få fast Jokern.

1 kommentar: